Proekologiczna kampania potrwa do 30.11.2021 r. Odbędzie się ona już po raz piąty. Do tej pory cieszyła się dużą popularnością wśród krakowskich i podkrakowskich pracodawców. Chętnie brały w niej udział zarówno duże, jak i mniejsze firmy. W 2019 roku było to ponad 135 przedsiębiorstw, a w każdym miesiącu akcji na rowerach do pracy dojeżdżało ok. 2400 pracowników. Co więcej, wynik ankiety przeprowadzonej po zakończeniu akcji wykazał, że do rezygnacji z samochodu udało się zachęcić co 5 osobę.
W tym roku, mimo trwającej pandemii, a co za tym idzie coraz powszechniejszej pracy zdalnej, zainteresowanie kampanią nie słabnie. Z pewnością wpływ na to ma ograniczona możliwość uprawiania sportów. Zamknięte siłownie, kluby fitness i baseny powodują, że mieszkańcom zaczyna brakować aktywności fizycznej. Dojazd do pracy rowerem jest doskonałym sposobem na połączenie rekreacji z dbałością o ekologię. Ograniczenie ruchu samochodowego na terenie Krakowa pozytywnie wpłynie nie tylko na jakość powietrza, ale również natężenie ruchu (szczególnie w centrum miasta).
„Rowerem do pracy” nie jest pierwszą tego typu akcją prowadzoną w Krakowie. Od lat dużą popularnością cieszy się również tzw. „Rowerowy maj”. Jest to program zachęcający do aktywności fizycznej uczniów szkół i przedszkoli.
Natomiast na podobne działania skierowane do pracowników firm zdecydowała się np. Warszawa. Stołeczna akcja zachęcająca do przesiadki na ekologiczny środek transportu nosi nazwę „Garnitury na rowery”.
Każdy pracodawca, który chce zapisać swoich pracowników do udziału w akcji „Rowerem do pracy”, musi złożyć zgłoszenie do Urzędu Miasta. Można to zrobić telefonicznie lub mailowo, w terminie do 7.04.2021 r. Zapisani pracownicy będą zobowiązani do rejestrowania dystansu pokonanego na trasie dom-praca, praca-dom (min. odległość to 2 km. w jedną stronę), a następnie raportowania ilości kilometrów przejechanych w ciągu miesiąca. Organizatorzy podkreślają, że na najaktywniejszych rowerzystów czekają atrakcyjne nagrody. Do tej pory były to bony pieniężne do sklepów sportowych, drogerii oraz popularnych supermarketów.