Jednym z głównych założeń uchwały jest ujednolicenie wyglądu nowohuckich witryn oraz ogródków restauracyjnych. Mają być one spójne i estetyczne, a swoim charakterem nawiązywać do historii dzielnicy. Trwa usuwanie starych banerów i reklam. Pojawiają się natomiast nowe szyldy i neony, które świetnie komponują się z otoczeniem i budzą uznanie mieszkańców. Aby zadbać o ich jakość oraz najwyższą wartość estetyczną, miasto postanowiło stworzyć specjalny Mobilny Punkt Nowohuckiego Pogotowia Szyldowego. Przedsiębiorcy działający w dzielnicy będą w nim mogli uzyskać porady dotyczące przepisów obowiązujących na terenie całego parku kulturowego, skonsultować własne projekty szyldów i witryn lub poprosić o pomoc w ich stworzeniu.
Miasto zachęca również osoby, które chcą zaangażować się w pracę Mobilnego Punktu do wzięcia udziału w konkursie. Nowohuckie Pogotowie Szyldowe chętnie przyjmie w swoje szeregi osoby posiadające zdolności w dziedzinie projektowania i aranżacji, a także wyróżniające się przedsiębiorczością i lubiące działania społeczne. Zatrudnione osoby zostaną wybrane na podstawie posiadanych kwalifikacji.
Termin zgłaszania ofert mija dziś o godz. 15.00, natomiast prace zespołu będą trwały od 21.09 do 31.12.2021 r. Na stronie miasta można przeczytać, iż W ramach konkursu finansowanie przyznane będzie na działania mające na celu wspieranie rozwoju przedsiębiorczości z uwzględnieniem szerokiego kontekstu rewitalizacyjnego, a także aktywizowanie działalności przedsiębiorczej i społecznej, angażowanie społeczności lokalnej poprzez oddziaływanie w sferze estetycznej szyldów i witryn w podobszarze rewitalizacji – „stara” Nowa Huta oraz na terenie PKNH. Ma to pomóc przedsiębiorcom, którzy niejednokrotnie czują się zagubieni w gąszczu nowych przepisów.
Warto również wspomnieć, że Nowa Huta jest drugim po Starym Mieście terenie objętym parkiem kulturowym. Kraków natomiast jest w tej dziedzinie pionierem w Polsce.